Etika ve vzdělávání a etika výzkumu ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** PhDr. ThDr. Mgr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. garant sekce osobní stránka na webu KTF UK [ URL "http://www.ktf.cuni.cz/KTF-1337.html"] Sekce se zaměřuje na formování morální kompetence člověka v rámci edukačních procesů, dále dilematických situací ve vztahu eudukátor a edukovaný, na práva dětí, na možnosti Rámcovýc programů rozvíjet etické kompetence žáků a možnosti etického rozvoje dospělých (vzdělávání se zabývá faktory a didaktickými metodami, které rozvíjí morální kompetenci člověka nebo j také zaměřuje na etiku kvalitativního výzkumu. *========================================================================================= * Oblasti výzkumu *========================================================================================= • morální kompetence dítěte a mládežníka • přesah člověka • hodnoty současných dětí, mládeže a dospělých • edukační možnosti Kohlbergových a jiných morálních dilemat ve vzdělávání dětí i dospělýc • dialogické metody *========================================================================================= * Publikace *========================================================================================= • „Nezabývej se jen sám sebou…“ Přesah a jeho význam pro socializaci a formování dítěte ja Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2016. 180 s. ISBN 978-80-7290-77 • Philosophising and theologising with, for and of children as a way to an integrated deve childrens transcending within the post-communist society and the place of these methods reform efforts of turning to child in the Czech education in: Petra Freudenberger-Lötz / Büttner (Ed.), Children's voices - Theological, philosophical and spiritual perspectives University Press, 2015. 171s., s. 65-85 ISBN: 978-3-86219-922-8. • Bravená, Noemi; Máhrik, Tibor; Štefeček Ján. Etické mosty: Interdisciplinární pohled do současnosti v oblasti filosofie, teologie a technologie (Kierkegaard, Bonhoeffer a nanot Toronto Kierkegaard Circle, Toronto: Trinity College, University of Toronto, 2011. 318 s 978-0-9809365-6-8.