Etika ve vzdělávání a etika výzkumu

PhDr. ThDr. Mgr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D.


garant sekce

osobní stránka na webu KTF UK



Sekce se zaměřuje na formování morální kompetence člověka v rámci edukačních procesů, dále na řešení dilematických situací ve vztahu eudukátor a edukovaný, na práva dětí, na možnosti Rámcových vzdělávacích programů rozvíjet etické kompetence žáků a možnosti etického rozvoje dospělých (vzdělávání, koučing). Dále se zabývá faktory a didaktickými metodami, které rozvíjí morální kompetenci člověka nebo jí brání. Sekce se také zaměřuje na etiku kvalitativního výzkumu.


Oblasti výzkumu

  • morální kompetence dítěte a mládežníka

  • přesah člověka

  • hodnoty současných dětí, mládeže a dospělých

  • edukační možnosti Kohlbergových a jiných morálních dilemat ve vzdělávání dětí i dospělých

  • dialogické metody


Publikace

  • „Nezabývej se jen sám sebou…“ Přesah a jeho význam pro socializaci a formování dítěte jako osobnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2016. 180 s. ISBN 978-80-7290-773-1.

  • Philosophising and theologising with, for and of children as a way to an integrated development of childrens transcending within the post-communist society and the place of these methods within the reform efforts of turning to child in the Czech education in: Petra Freudenberger-Lötz / Gerhard Büttner (Ed.), Children's voices - Theological, philosophical and spiritual perspectives. Kassel: Kassel University Press, 2015. 171s., s. 65-85 ISBN: 978-3-86219-922-8.

  • Bravená, Noemi; Máhrik, Tibor; Štefeček Ján. Etické mosty: Interdisciplinární pohled do etických výzev současnosti v oblasti filosofie, teologie a technologie (Kierkegaard, Bonhoeffer a nanotechnologie). Toronto Kierkegaard Circle, Toronto: Trinity College, University of Toronto, 2011. 318 s. ISBN 978-0-9809365-6-8.


Poslední změna: 20. září 2017 07:54 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na: